Nextport bakom Swedbanks nya huvudkontor

För någon vecka sedan stod det klart att Swedbank kommer att flytta sitt huvudkontor från Gallerian i Stockholm city till en nybyggd fastighet i Sundbyberg. Flytten är planerad till årsskiftet 2013/2014.
I arbetet med att hitta nya lokaler har Swedbank anlitat Nextport Business Relocation Partner.

Sedan mars 2010 har Nextport arbetat med att för Swedbanks räkning sammanställa Swedbanks behov samt söka efter kontorslokaler som motsvarar de kriterier som banken ställt.
  - De främsta ledorden i vårt arbete har varit Swedbanks värderingar ”öppen”, ”enkel” och ”omtänksam” och både själva byggnaden och inredningen kommer att utformas efter dessa, säger Erik Dellner, VD för Nextport.

Nextport har också agerat rådgivare till Swedbank i hyresförhandlingen med fastighetsägaren Humlegården. Resultatet kommer att bli en betydande kostnadsbesparing för Swedbank, jämfört med dagens lokaler inne i city.
  - Det känns naturligtvis väldigt roligt att kunna bidra till att ett företag av Swedbanks dignitet kan sänka sina lokalkostnader, samtidigt som de nu kommer att få en av Sveriges bästa arbetsplatser som dessutom är helt anpassad efter bankens behov, säger Erik Dellner.

• Tjänster, konsult, service

• flytt
  • swedbank
  • huvudkontor
  • hyresförhandlingar
  • lokalkostnad

• Stockholm

...........................................................................................................................................................
Om Nextport
Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Bland våra kunder kan nämnas Vattenfall, Electrolux, ÅF, Oriflame, Bisnode, Corp Nordic, Direkt Media, Försäkringsgirot, Fujitsu Siemens Computer, PWC, Calyon Bank, Servisen.

Lotta Oldmark

Presskontakt Marknad PR & Marknadsfrågor +46 8 601 11 22