Starkt Nextport anställer fler projektledare

Nextport Business Relocation Partner AB fortsätter att expandera och har nyligen anställt två nya projektledare som har påbörjat sina nya tjänster i mitten av augusti. Ytterligare rekryteringar är att vänta under det närmaste året.

Victoria Haggårds kommer att förstärka Nextports team av projektledare inom området Tenant Representation. Hon kommer närmast från CBRE, där hon arbetat med uthyrning av lokaler, inom både kontor och retail. Victoria har tidigare även arbetat med uthyrning inom AP Fastigheter samt som fastighetsmäklare.

Alessia Chiappini Flodén kommer att arbeta i projektledarteamet inom Relocation Management. Hon har nio års erfarenhet av att samordna och projektleda större event och projekt hos Sveriges Hotell & Restaurangföretagare, SHR, bland annat med SHR:s egen ometablering till nya lokaler. Alessia har en magister i ekonomi med inriktning mot Service Management.

Nextport har haft en mycket positiv utveckling under årets första sju månader, med en omsättningsökning på 38 % och en resultatförbättring på drygt 200 %. Utvecklingen under resten av året ser ut att följa samma trend.

– Det är glädjande att vår marknad bara fortsätter att växa, säger Nextports VD, Erik Dellner. Helt tydligt har många företag i Stockholm insett att en lokalförändring inte bara behöver vara en kostnadspost, utan att det finns pengar att spara genom att anlita en extern partner i processen, inte minst när det gäller hyresförhandling och kontraktsskrivning, fortsätter han.

– Victoria och Alessia kommer att utgöra bra och kompletterande förstärkningar till våra kompetenta projektledarteam och är varmt välkomna till oss på Nextport, avslutar Erik Dellner.

För mer information kontakta:

Erik Dellner, VD Nextport
erik.dellner@nextport.se

www.nextport.se

• relocation management
  • hyresförhandlingar
  • rekrytering
  • expandera
  • utveckling
  • lokalförändring

Nextport arbetar med rådgivning och projektledning i samband med lokalförändringar. Vår affärsidé är att med arbetsplatsen som utgångspunkt öka lönsamheten för våra kunder. Bland våra kunder kan nämnas Vattenfall, Electrolux, Swedbank, ÅF, Oriflame, Bisnode, Corp Nordic, Direkt Media, Försäkringsgirot, Fujitsu Siemens Computer, PwC, Calyon Bank, Servisen. Läs gärna mer på vår hemsida, www.nextport.se