John J. Hoey och Rickard Bosson-Berg nya styrelsemedlemmar i VSQ Property AB

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2018 17:26 CET

VSQ Property AB är ägare av fastigheten Villa Söderås på Lidingö. Foto: Hans Uhrus

Fastighetsbolaget VSQ Property AB har utsett John Hoey och Rickard Bosson-Berg till nya medlemmar av styrelsen i VSQ Property AB. VSQ Property AB ingår i NFF Nordic AB.

John J. Hoey har varit investerare i offentliga och privata företag i mer än 40 år, inklusive finans- och fastighetsbolag. Han var medgrundare och direktör för Tethys Oil AB och tidigare CEO i det börsnoterade Hondo Oil & Gas Co. Vidare har han varit aktiv i många andra verksamheter i ett flertal länder, bland annat inom gruvnäring och banking. Hoey är medgrundare och styrelsemedlem i Mundoro, som är noterat på Vancouvers Fondbörs.

Rickard Bosson-Berg har över 20 års erfarenhet från investment banking i London och Stockholm. Han besitter djup kunskap om finans- och lånemarknaden och har varit verksam på Handelsbanken Capital Markets, Nordea Markets, SEB samt J.P. Morgan. Rickard är officer i Kungl flottans reserv sedan 1988.

- Det är mycket glädjande att vi tillför denna djupa och långa erfarenhet till bolaget säger Johan Lundberg, styrelsemedlem och ägare av NFF Nordic AB. Detta stärker vår kompetens ytterligare och de kommer även att agera som rådgivare till NFF Nordic AB.

För ytterligare information, kontakta:

Hans Uhrus

Presskontakt NFF Nordic AB

hans.uhrus@uhrvis.se

NFF Nordic är ett privatägt fastighetsbolag som kombinerar global utblick och erfarenhet med stark lokal expertis och närvaro och en passion för fastigheter. Vår primära verksamhetsidé är att förvärva, aktivt förvalta och förädla centralt belägna bostads-, kontors- och butiksfastigheter i Stockholm.

Kommentarer (0)

Kommentera