Nytt namn klart för Timrå IK:s hemmaarena

NHK Arena är det nya namnet på Timrå IK:s hemmaarena. Namnet är en förkortning av Norrlands Hall & Kapell, det Timråbaserade företag med global verksamhet som nu går in som ny sponsor och skyltar fronten på arenan.

– Det känns otroligt kul att presentera NHK som ny namnsponsor. Det är ett starkt Timråföretag som täcker hela världen med sina produkter och som expanderar stadigt genom sina verksamheter. Med ett stort hjärta för klubben ger de oss bättre förutsättningar att bedriva vår ungdoms- och juniorverksamhet, som är en viktig del i klubbens grund och vår väg för att nå nya framgångar. Det känns tryggt att ha en stabil partner när vi nu tar nästa steg i vår fortsatta utveckling, säger Patrik Bylund, marknadschef hos Timrå IK. Står starka tillsammans med klubbenNorrlands Hall & Kapell är i dag en av norra Europas största tillverkare av produkter i PVC-belagd väv. Företaget täcker och skyddar utrustning och tillgångar med egenproducerade produkter i form av allt från kapell, halldukar och väderskydd till tältdukar och presenningar. Produktionsanläggningen ligger i Timrå.

– NHK är nu inne i en mycket expansiv fas, där vi inom ett halvår har förvärvat dotterbolag i både norr och söder. Därför känner vi att vi vill arbeta för att stärka varumärket NHK samtidigt som vi vill behålla den lokala anknytningen.
– När nu tillfället gavs så kändes det rätt att göra detta med Timrå IK, då vi haft ett allt tätare samarbete sedan företaget bildades 1997. Vi är sedan drygt tio år tillbaka ett Timråföretag med många fantastiska medarbetare, och med stort hjärta för den lokala föreningen. Av den anledningen känns det extra stolt och skönt att få vara med på denna framtidsresa med nya Timrå IK i NHK Arena, säger Niklas Nordlund, vd för NHK.

Lokal uppbackning skapar framtidstro
Sedan hösten 2015 äger Timrå kommun arenan. Kommunalråd Ewa Lindstrand (S) betonar vikten av att ett lokalt företag nu kliver in som ny namnsponsor.

– Det känns mycket bra att ett nytt företag nu tar ansvar för arenanamnet. Det är efterlängtat! Och självklart är det extra roligt att just NHK som en framgångsrik lokal aktör med en stark känsla för Timrå IK träder fram. Det skapar framtidstro för andra sponsrande företag och organisationer inför den kommande säsongen, avslutar hon.

Mer information
Niklas Nordlund VD Norrlands Hall & Kapell, Tfn 070–567 24 04, niklas.nordlund@nhk.se

Patrik Bylund, Marknadschef Timrå IK, Tfn 070-109 58, patrik.bylund@timraik.se