CellaVision och Smarta Kök flyttar till Bricks Lund

Kontorsfastigheten Bricks Lund har fått nya hyresgäster. Medicinteknikföretaget CellaVision och restaurangoperatören Smarta Kök har tecknat avtal om att flytta in i den upprustade fastigheten.

Sedan 2015 har Niam, tillsammans med fastighetsägaren Partners Group, byggt om och effektiviserat den 24 000 kvadratmeter stora kontorsfastigheten Bricks Lund. Nu står det klart att CellaVision och Smarta Kök flyttar in i kontorskomplexet.

”Vi är stolta över att ha fått ett långsiktigt förtroende från våra nya hyresgäster. Nu återstår endast cirka 5 500 kvadratmeter kontorsyta att hyra ut i fastigheten”, säger Ola Kolmert, projektutvecklare på Niam.

Det nytecknade avtalet med CellaVision löper över fem år. Medicinteknikföretaget kommer att hyra cirka 2 000 kvadratmeter på Bricks Lund.

”CellaVision befinner sig i en väldigt expansiv fas där vi under de senaste åren kontinuerligt förstärkt vår organisation med nya kollegor. Vi är därför väldigt glada över att flytta till Bricks Lund. Flytten blir ett lyft för vår verksamhet och gör att vi kan ta nästa steg i vår utveckling med fokus på tillväxt”, säger Zlatko Rihter, VD på CellaVision.

Smarta Kök kommer att driva en restaurang på Bricks Lund. Restaurangoperatören kommer att hyra cirka 1 200 kvadratmeter. Smarta Kök ägs av Patrik Alemo och den välrenommerade kocken Peter J Skogström.

”Vi är väldigt glada över att kunna öppna på Bricks Lund där vi nu skapar en helt ny matdestination för personer som önskar sig något mer än en lunch. Vårt fokus kommer att ligga på lokala råvaror som tillagas med inspiration från hela världen samt stenungsbakade surdegspizzor”, säger Peter J Skogström.

Bricks Lund ligger i Brunnshög som växt fram som ett av Lunds starkaste utvecklingsområde. Servicekonceptet i Bricks Lund består bland annat av en bemannad reception, tillgång till konferensrum, en av Lunds största hörsalar, gym samt en restaurang och kafé.

”Vi har uppdaterat lokalerna och ökat flexibiliteten på lokalindelningar i fastigheten, samt lanserat ett servicekoncept för samtliga hyresgäster och besökare. Vi har även möjlighet att bygga till fastigheten med ytterligare 10 000 kvadratmeter för företag som söker stora sammanhängande lokaler”, säger Ola Kolmert, projektutvecklare på Niam.

Newsec Asset Management förvaltar fastigheten Bricks Lund för Niams räkning och har i samarbete med Niam förhandlat avtalen med hyresgästerna.

Johan Bergman, VD, Niam AB

Ola Kolmert, Projektutvecklare, Niam AB
+46 8 5175 85 87, ola.kolmert@niam.se

Jennifer Andersson, Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB