Niam köper kontorsfastighet i Helsingfors

Niam har förvärvat Voimatalo, en kontorsfastighet om 9,300 kvm i stadsdelen Kamppi i centrala Helsingfors, från AXA Real Estate på uppdrag av deras kunder. Fastigheten är nyrenoverad, inhyser flera hyresgäster och har inga vakanser.

Johan Bergman, VD på Niam säger; “Detta var en möjlighet för oss att förvärva en nyrenoverad fastighet med ett attraktivt läge i Helsingfors.”

Johan Bergman, VD, Niam AB

Terje Björsell, Niam Nordic Core-Plus Fund manager, Niam AB
+46 8 5175 85 25, terje.bjorsell@niam.se

Jennifer Andersson, Head of Investor Relations & Business Development, Niam AB
+46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om ~€2.5 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska marknaderna genom sina fonder. Sedan företaget grundades 1998 har Niam, genom egna fonder eller på uppdrag av finansiella partners, investerat i fastigheter till ett totalt värde överstigande €7 miljarder. Niam har 44 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.