Niam köper kontorsfastighet i Helsingfors

Niam har tecknat avtal med Skanska Commercial Development Nordic om att förvärva en nyproducerad kontorsfastighet i Helsingfors.

Fastigheten, Aviabulevardi I, är en nyproducerad fastighet i hjärtat av det nyutvecklade området Aviapolis, i Vanda, som angränsar till Helsingfors flygplats. Den har även ett utmärkt läge precis intill den nya tågstationen Aviapolis. Fastigheten består av ca 9 000 kvm uthyrbar area och är fullt uthyrd till en diversifierad mix av hyresgäster.

Johan Bergman, VD på Niam säger, “Vi tror starkt på det nyutvecklade området Aviapolis. Kombinationen av moderna lokaler, närhet till flygplatsen samt den nyöppnade tågstationen utgör ett attraktivt erbjudande till hyresgäster. Vi anser att kontorsmarknaden i Helsingfors utgör en attraktiv marknad för investeringar som kommer att fortsätta att stärkas framöver.”

Johan Bergman,CEO, Niam AB

Victor Wettergren, Fund Manager, Niam AB
+ 46 8 5175 85 25, victor.wettergren@niam.se

För mer information om Niam,vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, COO, Head of Investor Relations & Business Development
+ 46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om €3.1 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska marknaderna genom sina fonder. Företaget grundades 1998 och sedan 2000 har Niam, genom egna fonder investerat i fastigheter till ett värde överstigande €6.8 miljarder. Niam har 50+ anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.