Niam köper kontorsfastigheter i Kolding, Danmark

Press Release   •   Apr 05, 2018 09:00 CEST

Niam har förvärvat fyra moderna kontorsfastigheter, omfattande 21 000 kvm, belägna i Kolding. Samtliga fastigheter byggdes av NCC mellan åren 2003 och 2009 och är fullt uthyrda till starka internationella hyresgäster. Kolding är beläget i en dynamisk region under utveckling med utmärkt infrastruktur.

Fredrik Jonsson, VD på Niam säger; “Vi är nöjda över att förvärva dessa moderna fastigheter, med stabila hyresgäster i en region under tillväxt. Samtliga attribut ger den investeringsstabilitet vi söker.”

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Jonsson, CEO, Niam AB
+46 8 517 585 23, fredrik.jonsson@niam.se

Victor Wettergren, Fund Manager, Niam AB
+ 46 8 5175 85 25, victor.wettergren@niam.se

För mer information om Niam,vänligen kontakta:
Jennifer Andersson, COO, Head of Investor Relations & Business Development
+ 46 8 5175 85 59, jennifer.andersson@niam.se

Niam är norra Europas ledande fondförvaltare inom fastighetsinvesteringar och förvaltar ett fastighetsbestånd om €3.6 miljarder. Niam erbjuder finansiella investerare möjlighet att investera på de Nordiska marknaderna genom sina fonder. Företaget grundades 1998 och har sedan dess förvaltat fastigheter omfattande ~€9 miljoner och realiserat fastigheter för över €6 miljoner. Niam har 55+ anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. För mer information besök gärna www.niam.se.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.