adidas NEO Label - inleder exklusivt samarbete med DinSko

Adidas sportinspirerade modelinje för tonåringar, adidas NEO Label, blir det första utomstående sportvarumärket som kommer att säljas på DinSko. Samarbetet startar i januari med vår- och sommarkollektionen för NEO 2013.

- Vi ser en kommande sporttrend och därför känns samarbetet med adidas väldigt bra. adidas NEO ligger helt i linje med vår ambition att erbjuda prisvärda produkter till den modemedvetna konsumenten. Många av våra konsumenter vill ha en bred skogarderob som uppdateras ofta och NEO kompletterar vårt övriga sortiment på ett väldigt bra sätt, säger Christina Holmqvist, Affärsområdeschef på DinSko.

NEO har två unga världsstjärnor knutna till sig, Justin Bieber och Selena Gomez. Selena kommer att designa delar av höst- och vinterkollektionen 2013 och både Justin och Selena blir NEO:s ansikten utåt i såväl butik som i andra marknadsföringskanaler.

- Den viktigaste inspirationen för NEO kommer från den populärkultur som dagens tonåringar lever i. Justin och Selena är båda starka bärare av den kulturen och genom samarbetet med DinSko vill vi göra sportmode mer tillgängligt, säger Niklas Wirén, Category Manager för adidas NEO Label.

Fokus för vår- och sommarkollektionen 2013 från NEO kommer att vara sportiga streetskor i starka färger.

Besök www.adidas.com/NEO och www.dinsko.se

Christina Holmqvist, Affärsområdeschef DinSko
Mail: christina.holmqvist@nilsongroup.com

Filip Göransson, PR Manager Adidas
Mail: filip.goransson@adidas.com

För prover och bilder vänligen kontakta:

Catharina Örnberg, Kundansvarig Presskontakterna
Mail: catharina@presskontakterna.se
Telefon: 08 - 622 24 00

• mode
  • sport
  • tonåring
  • selena gomez
  • justin bieber
  • neo
  • adidas
  • skor
  • nilsongroup
  • dinsko

NILSONGROUP är Skandinaviens ledande skokoncern med butikskoncepten DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports samt franchisebaserade Ecco shops. Med 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark omsatte NILSONGROUP 3 miljarder under 2011. Genom en oslagbar kombination av varumärken under ständig utveckling, fortsätter företaget att expandera.