adidas Superstar på Nilson Shoes

Under våren 2015 spetsar Nilson Shoes sortimentet ytterligare och är en av få utvalda återförsäljare som stolt introducerar relanseringen av adidas Originals ikonklassiker – Superstar. Med försäljningsstart i februari månad kommer den legendariska sneakern att finnas tillgänglig för dam och herr i utvalda Nilson Shoes-butiker samt online på nilsonshoes.com.

– Superstar är en garanterad vinnare som känns helt rätt i vår och det ska bli jätteroligt att få erbjuda den klassiska ikonsneakern till våra kunder, säger Niklas Nilsson, inköpare på Nilson Shoes. Modellen presenteras i dess originalfärger, men lite längre fram i säsong tar vi även in ett antal kulörstarka varianter från adidas Originals och deras samarbete med Pharrell Willams – Supercolors, avslöjar Niklas.

Superstar – en klassiker är tillbaka!
Superstar lanserades år 1969 och har sedan dess varit känd som världens första låga basketsko. Under tidiga år bars den populära sneakern av hela 75% av alla NBA-spelare. Superstar känns också igen som det legendariska rapbandet Run D.M.C’s absoluta favoritsko, som under storhetstiden tillägnade en egen låt i sneakerns ära. Superstar blev en given ikonprodukt både inom sport- samt musikvärlden och har genom åren synts till likväl på basketplanen som ute på gatan eller hip-hop-klubbens kokande dansgolv.

What does it mean to be a Superstar?
Inför relanseringen lyfter adidas Originals själva frågan om vad det innebär att vara en superstar när året är 2015. I kampanjfilmen ser vi ett antal världskändisar där artister som Pharrell Williams och Rita Ora samt idrottsstjärnorna David Beckham och Damian Lillard uttalar sig i frågan om vad det innebär att vara en superstar.

Se filmen från adidas Originals här: http://a.did.as/superstarfilm

Niklas Nilsson, inköpare sport & herr Nilson Shoes
Mail: niklas.nilsson@nilsongroup.com