BucketFeet SS15 hos Nilson Shoes

Inför kommande vår- och sommarsäsong 2015 välkomnar Nilson Shoes det konstnärliga skovarumärket BucketFeet. Den karaktäristiska canvasskon med lekfulla prints och läckra färger finns snart tillgänglig för dam- och herr i utvalda butiker samt online på nilsonshoes.com.

Nilson Shoes utökar sitt sortiment med två snygga canvasmodeller för dam samt tre för herr. En av favoriterna är unisexskon med läckert ananasprint, en variant som känns aktuell och trendig inför den varmare säsongen. Printet har tagits fram i unik design av DJ:n och artisten Lu från Colombia. Alla skor har ett eget mönster eller print framtaget av en kreativt skapande personlighet som är kopplad till BucketFeets breda nätverk. Konstnären kan vara en designer, illustratör, artist eller kanske en författare. På så vis får alla kunder en originell sko med en egen historia och stil. Canvasskorna från BucketFeet finns till försäljning hos Nilson Shoes från och med vecka 13 till priset av 799 kronor paret.

BucketFeet – ett världsomfattande konstnätverk

BucketFeet lanserades 2011, idén uppkom efter ett oförutsett möte i Argentina 2008 mellan Aaron Firestein och Raaja Nemani, som båda backpackade och reste runt i världen. Efter en öl, ett par handritade skor och ett samtal senare var ett nytt kompanjonskap fött. BucketFeet lever vidare via förmågan att uttrycka sig och sammanbringa människor genom konst. En stor samling kreativa förmågor ingår i det breda nätverket bl.a. bild- och graffitikonstnärer, författare, illustratörer, tatuerare, artister m.fl. Alla skor tillverkas i premiumcanvas samt har en innersula med små bubblor som masserar foten för bästa komfort.

”Art is for everyone” /BucketFeet

Om Nilson Shoes

Nilson Shoes är ett koncept för medvetna kunder som söker mode, design och populära varumärken – en heltäckande butik för skoälskare helt enkelt. Nilson Shoes vänder sig till den modeintresserade kunden och har ett brett urval av kända varumärken. Modern design i kombination med kvalitet, som står sig lika bra just nu som imorgon.

Nilson Shoes - The Best of Shoe Brands