Ecco och Nilson Shoes öppnar sametablering i Karlskrona

Torsdagen 22 mars öppnar Ecco och Nilson Shoes i affärshuset Kronan i Karlskrona. Butiken kommer att vara en sametablering med de två koncepten.

Affärshuset Kronan är en gammal kär galleria som står Karlskronaborna nära och som nu får en ordentlig uppfräschning.

– Affärshuset Kronan innehåller allt vad en bra galleria behöver och vi kommer att finnas i ett område med flera andra etablerade kedjor, säger Marie Wihlborg, regionchef Ecco.

Ecco är ett franchisekoncept inom NilsonGroup. Ecco har ett tydligt butikskoncept med enkel och informativ kommunikation. Produkten ska vara i fokus. Ecco-skornas kvalité och komfort får marknadens högsta betyg i alla undersökningar.

Nilson Shoes är en heltäckande butik för skoälskare. Från de klassiska modellerna till de allra senaste, via sporten. Butikerna ligger alltid centralt och i bästa läge. Nilson Shoes styrka är att de har en stor bredd av populära varumärken.

I Karlskrona kommer Nilson Shoes och Ecco ha ett stort sortiment av dam- och herrskor. Ecco kommer även ha barnskor.

Premiärdagen och helgen kommer att firas med attraktiva erbjudanden.

Marie Wihlborg, Regionchef Ecco
Mail: marie.wihlborg@nilsongroup.com

Lisa Ander, Informations- & PR-ansvarig NilsonGroup
Mail: lisa.ander@nilsongroup.com

• karlskrona
  • nilsongroup
  • ecco
  • nilson shoes
  • sametablering
  • skor
  • kronan

NilsonGroup med affärsområdena DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports är skobranschens ledande detaljistföretag i Sverige. Skobutikerna finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark och Finland. Koncernens huvudkontor, med gemensam administration för de olika koncepten, ligger i Varberg. Kontor för inköpsverksamhet och produktutveckling i Fjärran Östern finns i Kina och Vietnam.