NilsonGroup i samarbete med bloggtjänsten Twingly

NilsonGroup introducerar den digitala bloggtjänsten Twingly online på sin e-handelsplattform putfeetfirst.com. Med hjälp av Twingly eTrade sammankopplas öppna bloggrecensioner med webbsidan samt möjliggör utökad publicitet för kundens blogg. Tjänsten bidrar därmed också till en ökad social spridning av aktuella produkter.

Tack vare Twingly eTrade kan besökande kunder på putfeetfirst.com smidigt, enkelt och tydligt se vilka produkter som omnämns i bloggvärlden. Alla som bloggar får i sin tur värdefull publicering genom att synas på skojättens hemsida vilket samtidigt driver trafik till den egna bloggen. Tjänsten inspirerar till köp och ger ett inflytelserik innehåll där kunden och företaget sammankopplas, win-win för båda parter.

Blogg som social mediekanal når en prioriterad målgrupp inom e-handel anpassad till kunder för skokoncernens samtliga affärsområden, DinSko, franchisebaserade ECCO Stores, Nilson Shoes, Jerns och Skopunkten.

Så får du din blogg synlig på putfeetfirst.com:

1.  Blogga om en sko från webbshopen

2.  Länka till produkten i blogginlägget

3.  Pinga din blogg på Twingly: twingly.com/ping

4.  Blogginlägget är nu synligt intill den aktuella produkten på putfeetfirst.com

Twingly har också tagit fram en unik blogwatch som syns intill DinSko och Nilson Shoes bloggar, där de fem senaste blogginläggen får ytterligare publicitet.

Besök DinSkos blogg: http://www.putfeetfirst.com/se/dinsko/blog

Besök Nilson Shoes blogg: http://www.putfeetfirst.com/se/nilsonshoes/blog

För mer information Twingly, vänligen kontakta:

Peter Blahá, VD för Twingly

Mail: peter.blaha@twingly.com