NilsonGroup stöttar Ung Cancer

Behovet av pengar till välgörenhetsorganisationer är stort. För att göra vad vi kan så kommer alla NilsonGroups butiker att samla in pengar till Ung Cancer mellan torsdagen den 10 december t.o.m. söndagen den 20 december.

Ung Cancer är en ideell organisation som arbetar för att förbättra levnadsvillkoren för unga vuxna cancerdrabbade och unga vuxna närstående i åldern 16-30. Alla ska veta att de kan vända sig till organisationen för att få stöd, information och möjlighet att dela sina erfarenheter och upplevelser med andra i liknande situation. Ingen ska behöva känna sig ensam.

– Det betyder otroligt mycket för oss att NilsonGroup stöttar oss på det här sättet. Det innebär att vi kan nå och förbättra tillvaron för fler unga vuxna cancerdrabbade, säger Jennie Elheim, projektledare på Ung Cancer.

– Ung Cancer gör ett viktigt arbete och det känns jättebra att vi kan vara med och sprida deras budskap och samtidigt samla in pengar till dem, säger Lisa Ander, PR-ansvarig NilsonGroup

”Bara En Tia”

För att stödja och samla in pengar till Ung Cancer går NilsonGroup återigen ut med insamlingsinitiativet ”Bara En Tia”. Här får kunderna möjlighet att ge en gåva genom att betala 10 kronor extra vid sitt köp, och därmed stötta Ung Cancer.

Insamlingsinitiativet går igång idag i alla svenska butiker hos NilsonGroups butikskoncept DinSkoNilson ShoesJernsRadical SportsSkopunkten samt franchisebaserade Ecco Stores.

NilsonGroup skänker dessutom en summa pengar till Ung Cancer.

För mer information, kontakta:
Lisa Ander, PR ansvarig NilsonGroup
Mail: lisa.ander@nilsongroup.com