Nine Yards prisade på European Best Event Award

163 bidrag från 22 länder tävlade. Och när samtliga delegater bland de tävlande fick säga sitt – då var Nine Yards i topp. Kommunikationskonceptet ”We Are Giants” för Elgiganten belönades under helgen med The Delegate Award under EuBea i Sevilla.

The Delegate Award baseras på samtliga deltagande byråers tyckande och prisar det bidrag som, sammantaget, upplevts som bäst. Här handlar det alltså inte bara om att plocka poäng av en jury, utan av konkurrenter och kollegor från hela Europa. Och när alla delegater och medverkande, från 22 länder, sagt sitt var ”We Are Giants” – Nine Yards arbete för Elgiganten – överst på prispallen.

– Att vårt bidrag belönades med delegaternas pris är ett tungt kvitto på att vårt arbete håller extremt bra höjd, även när man mäter sig mot de allra bästa i Europa, säger Daniel Da Silva, Creative Director på Nine Yards. Det här priset skapar naturligtvis enorm glädje och stolthet, inte bara för mig utan för hela teamet som jobbat med projektet och hela Nine Yards.

Kommunikationskonceptet We Are Giants startade våren 2014 med en musikfestival för Elgigantens alla medarbetare i Sverige. En heldag där hemelektronikkedjan stängde ner 75 varuhus för att träffas på riktigt. Med dans, euforisk glädje, kamratskap och vinnarkultur och artister som Rebecka & Fiona och Veronica Maggio – allt detta i en nerlagd hangar utanför Arlanda flygplats. Upplevelserna spreds viralt både före, under och efter eventet via sociala medier och övrig webbkommunikation som gav – förutom enorm glädje bland medarbetarna – resultat i ökat engagemang och drivor av uppskattning.

– Nine Yards har visat prov på en fantastisk strategisk och kreativ höjd. Detta, tillsammans med en mycket stark projektledning, har gjort att vi ser stora förändringar bland våra medarbetares attityd. We Are Giants som attityd är någonting som vi är säkra på kommer att leva kvar länge, säger Niclas Eriksson, VD, Elgiganten Sverige.

Konceptet lever nu vidare. Som ett pågående arbete med digitala och fysiska kommunikativa nedslag, och som kollektivt mindset för Elgigantens personal.

Vill ni veta mer om hur vi tänkte och vad vi gjorde är det bara att kontakta oss:

daniel.dasilva@nineyards.se

Telefon: +46 734167304

Case:

• eddie hernandez
  • niclas ericsson
  • elgiganten
  • daniel da silva
  • janne björge
  • european best event awards
  • eubea