Nine Yards producerar årets Guldäggsgala

Den 20:e april är det återigen dags att dela ut de eftertraktade guldäggen på Sveriges största kommunikationsgala.

Juryarbetet är klart och förberedelserna av själva galan är i full gång.

I höstas gick KOMM ut i pitch och bjöd in medlemmar för uppdraget att producera Guldäggsgalan. Valet föll på brand experience-byrån Nine Yards.

– Det är både roligt och spännande att samarbeta med en byrå som inte tidigare producerat galan. Vi har kommit en bra bit in i planeringen och allt talar för en gala i Guldäggsklass, säger Maja Siösteen, projektledare på Guldägget.

Årets Guldäggsgala äger rum den 20:e april på Stockholm Waterfront Congress Centre. Biljetter köps på guldagget.se från och med den 17 mars.

– Guldägget är ett prestigefyllt pris att vinna oavsett kategori. Vår uppgift är att på ett seriöst och underhållande sätt ge alla vinnare och övriga gäster en kväll att minnas. Det är med en blandning av både stolthet och ödmjukhet vi går in i detta fantastiskt roliga projekt, säger Lotta Annvik-Karlsson projektledare på Nine Yards.

Arbetsgrupp KOMM:

Maja Siösteen, projektledare
Linda Nilsson, sponsringsansvarig
Erik Karlsson, produktionsledare
Jessica Bjurström, vd

Arbetsgrupp Nine Yards:

Lotta Annvik-Karlsson, projektledare
Hanna Winkler, produktionsledare
Eric Hising, kreativ producent
Maggan Rytterås, art director
AnnaKarin Sandström, innehållsproducent

Om Guldägget