Nine Yards slår ett slag för hållbarhet och utrotningshotade djur

Trots att Saab har upphört existera som bilproducent håller de fortfarande fast vid sin tidigare kvalitetsstämpel. För visst rullar det Saabar på våra gator än idag och någon måste ju se till att de fortsätter rulla.Med den globala kampanjen Parts for Life skapar Saab en förlängning av sitt varumärke och slår samtidigt ett slag för en hållbar värld. För människor, djur och bilar. Bakom kampanjen står Nine Yards och själva initiativtagaren ORIO.

”- Not being able to produce new cars, we felt certain similarities to the endangered animals of the world. It feels like we are on the same journey and we want to join ventures for the greater good.” säger David Leighton, Sales & Marketing manager på Orio Parts.

Tillsammans med organisationen Nordens Ark vill Saab engagera sig i globala frågor. Det gäller inte bara att reducera konsumtion genom att förlänga bilarnas andrahandsvärde, utan att tänka större. Så för att understryka projektets syfte utlovar Saab inte bara en livstidsgaranti på sina original-reservdelar, utan även en ökad livslängd och säkerhet för utrotningshotade djur. Därför går en stor del av intäkterna till Nordens Ark och deras arbete.

” – It feels really good contributing to world wide animal preservation with a project like this. It must be our largest campaign ever, both in size and in heart.” säger David Leighton, Sales & Marketing manager på Orio Parts.

Kampanjen ska även hylla Saab-ägarnas otroliga engagemang genom att tillgodose följarna innehåll i form av filmatiserade Saab-historier och engagerande tävlingsmoment. Under hela 365 dagar kommer kampanjen att rulla och under den tiden hoppas Saab att kunna skramla ihop ett rejält bidrag i hållbarhetens namn.

Kampanjen hittar du på www.partsforlife.com

Mer om Nordens ark hittar du på www.nordensark.se

Frågor kring ovanstående besvaras av:
Projekt ledare
Sophia Cederström Wrangel