Nine Yards värvar stjärnor från JJP, Baluba och Fieldwork för att klara ökad efterfrågan

2012 var ett år av fortsatt tillväxt för Nine Yards, såväl omsättningsmässigt som sett till byråintäkt. Dessutom innebar det att ytterligare ett antal medarbetare anställdes.

- Vi har växt otroligt snabbt de senaste åren. Nu har vi slagit av på takten i nyanställningar, men fortfarande behöver vi förstärka med riktigt vassa medarbetare inom olika områden. Och vi är väldigt stolta och glada över att vi lockar till oss så många kompetenta och sköna medarbetare, säger Janne Björge, VD på Nine Yards.

- Under hösten har vi märkt en tröghet i marknaden, våra kunder är lite mer avvaktande, men behovet av våra tjänster är stort. Vi hade med oss en väldigt stor pipe med förfrågningar och offerter när vi gick in i 2013, säger Janne Björge.

Som en följd av det fortsatt höga trycket i projekten har Nine Yards förstärkt organisationen med ett par nya stjärnor till kontoret i Stockholm.

Christian Atmer har anställts som Creative Producer. Christian har under senaste fem åren arbetat med att skapa kreativa och praktiska lösningar för event och upplevelsebaserad kommunikation i olika former. Han har bl a frilansat som producent och kreatör inom film och event och har också varit Creative Director på Occasion Corporate Events.

Emma Knutsson har anställts som Projektledare. Emma är rekryterad för att stärka upp affären i externa kampanjer. Emma kommer närmast från JJP och har där arbetat med konceptframtagning och implementering av strategier inom experiential marketing och sponsring för kunder som Svenska Spel, Försvarsmakten, Electrolux mfl.

Som Projektledare har också Andreas Gustafsson anställts. Andreas kommer närmast från en tjänst som kreatör och projektledare på Fieldwork där han bland annat arbetat med kunder som Sandvik Coromant, Activision och Norrlands Guld.

Andreas har en mångårig erfarenhet från eventbranschen och har i huvudsak arbetat med sponsoraktiveing och konceptutveckling.

Lotta Annvik- Karlsson har anställts som Senior Projektledare. Lotta var tidigare projektledare på Baluba, där hon bl a hade ansvaret för genomförandet av eventet vid Nischayas namnbyte, Coops chefsevent och för svensk Näringslivs Framtidsmöte.

Lotta her en gedigen erfarenhet för projektledning inom event, men är i grunden ekonom och har arbetat på Nordea och SEB.