Lina Brustad, kanslichef för Anhörigas Riksförbund.

Anhörigas Riksförbunds nya kanslichef på besök hos Nka

För snart fyra månader sedan tillträdde Lina Brustad som ny kanslichef på Anhörigas Riksförbund. I måndags besökte hon Nka för att lära känna verksamheten och berätta om sina visioner.

– Som jag ser det kan Nka och Anhörigas Riksförbund ha stor glädje av varandra. Ur vårt perspektiv handlar det om att Nka bidrar till utveckling av den kunskap som vi vilar mot i vårt arbete, både i det socialpolitiska opinionsarbetet och i stödet till anhöriga. Nka kan använda AHR för att nå ut till anhöriga med ny kunskap men också för att ta del av den erfarenhetsbaserade kunskap som anhöriga bär på. De kan också använda oss som ett bollplank och som en partner i olika projekt. Jag hoppas att vi redan under 2018 kan börja skissa på ett gemensamt projekt, säger Lina Brustad.

Läs hela reportaget på Nka:s webbplats

Paul Svensson

Presskontakt Koordinator 0704 551195