Globalt fokus med NOA

NOA Relaxation, en dryck med naturliga örter som hjälper till att minska stress och öka fokus, tar sig snabbt fram i världen. NOA är nu tillgänglig i 5 länder och målet är att kunna erbjuda människor i 30 länder denna utsökta dryck.

Det finns ett tydligt skifte i hur vi konsumerar dryck. Vi vill idag ha drycker som är bra för oss och inte bara fulla med socker. Enligt Joel Goldstein, VD på Mr Checkout Distributors väljer alltfler en mer hälsosam livstil, handeln måste utöka sitt sortiment av dessa produkter för att möta efterfrågan. De senaste åren har konsumenter brytt sig mer om vad de äter, analyserat varje ingrediens och funderat mer än nånsin på tillverkning av livsmedel. Nu kommer detta fokus att skifta till drycker och skapa många nya trender och krav på produkter. En effekt av den växande hälsotrenden är efterfrågan på produkter som gör mer än att bara släcka törsten. Dessa drycker kallas ”funktionella drycker” och denna kategori kommer att växa de närmsta åren. De kommer att fortsätta ta plats på marknaden och ersätta traditionella drycker såsom kolsyrad läsk och sockerrika sportdrycker. – läs mer på: http://www.progressivegrocer.com/departments/beverages/top-trends-beverage-category-2016?cc=12#sthash.9nS9MXiM.dpuf

Tack vare denna trend ser vi en växande efterfrågan på NOA Relax & Focus som innehåller naturliga aktiva ingredienser, är fri från konserveringsmedel och är en lågkaloridryck.

• dryck
  • fokus