NOA RELAX & FOCUS sponsrar prestationspodden

Antalet stressrelaterade sjukdomar har ökat med 70 procent de senaste 6 åren. Stress har blivit vår tids största folksjukdom, och många blir drabbade. Vad är det som ligger bakom denna negativa trend, och vilka är de främsta orsakerna? Detta och mer diskuteras i den nystartade podcasten: Prestationspodden.

I höst lanseras den nystartade podden Prestationspodden, en högaktuell podcast om prestation, stress och personlig utveckling. Med bakgrund inom försäljning, reklam, kommunikation och personlig utveckling, bjuder Caroline Norbelie och Per Lundevall in att ta del av diskussioner, forskning och expertis inom området.

”Vårt intresse av stress och mental träning började med att vi själva kände att vi var tvungna att förändra våra liv. Arbete och karriär i kombination med småbarnsliv och krav från oss själva och omvärlden gjorde att vi höll på att gå in i väggen” säger Caroline Norbelie och Per Lundevall om podden.

NOA RELAX & FOCUS är stolt sponsor till podden. Som ett led i arbetet mot ett samhälle där människor är mindre stressade och mer fokuserade, vill vi förstås sprida detta viktiga forum.

”Vi tror att det krävs att människor vågar samtala öppet om stress för att det ska ske en förändring. Tabun kring stress och utmattning är fortfarande stor, men vi ser en positiv trend växa. På NOA hoppas vi kunna bidra till ett mer stressfritt samhälle” säger Nina Gillsvik, marknadschef på NOA RELAX & FOCUS, om samarbetet.