NOA RELAX & FOCUS samarbetar med Cancerpodden

1 av 3 blir drabbade av cancer idag - men alla berörs. Alla känner vi någon som har drabbats, men folk upplever att informationen som finns idag inte är tillräcklig. Därför togs initiativet till Cancerpodden - en podd om verkligheten.

I höst startar Cancerpodden - en podd till förmån för Cancerfonden. Initiativet till podden togs av Anna Benson, serieentreprenör, journalist, författare, konstnär, och anhörig, som gjorde debut med boken C. Boken handlar om hennes kärleksrelation med sitt cancerdrabbade ex, som olyckligt går bort i sjukdomen. I hennes letande som anhörig efter stöd, information och insikt bestämde hon sig för att skriva fler böcker om cancer. Hon skrev då de uppmärksammade böckerna Rosa Kokboken I och II som har tilldelats många fina priser, däribland ett pris på Kokböckernas motsvarighet till Oscarsgalan - World Gourmand Awards i Kina.

Nu startar hon Cancerpodden i samarbete med Acast och till förmån för Cancerfonden. I podden kommer vi att möta kända kvinnor och män, drabbade och anhöriga, unga och gamla, läkare, experter och andra kunniga inom ämnet. Syftet är att sprida information och hjälpa såväl drabbade och anhöriga, och alla däremellan, med insikter och vägledning. Hur kommer framtiden att se ut, och vad finns det för alternativ idag? är frågor som kommer diskuteras tillsammans med experter inom ämnet. Men det kommer också handla om starka historier från bland andra Cissi Wallin, Filippa Reinfeldt, Regina Lund och Charlotte Kalla.

”Förhoppningen är att du, oavsett om du är drabbad, anhörig eller bara nyfiken, kommer att lära dig en massa nytt” säger Anna Benson om podden.

Syftet med Cancerpodden är även att driva in mer pengar till cancerforskningen. Till förmån för Cancerfonden kommer 1 krona att skänkas för varje lyssnare för att möjliggöra mer forskning. Anna Bensons Rosa Kokböcker har hittills samlat in 1,6 miljoner kronor till Cancerfonden, och Anna hoppas samla in ännu mer tillsammans med Cancerpodden. Hittills har podden innan den ens startat samlat in 15 000 kronor och målet är att få in 1 000 000 kronor.

NOA RELAX & FOCUS är med i kampen. Som de flesta runt oss idag har även vi på NOA på ett eller annat sätt drabbats av cancer, och därför vill vi förstås stötta detta viktiga intiativ. Därför bjuder vi alla gäster i programmet på NOA - en dryck med naturliga örter som bidrar till minskad stress och ökat fokus.

• Livsstil

• relaxation
  • yoga
  • stress