Henrik Nedoh - ny Nordenchef på Nobel Biocare

Henrik Nedoh tillträder under mars månad som ny Nordenchef på det medicintekniska
företaget Nobel Biocare.

Henrik har arbetat på Nobel Biocare sedan 2007, varav de senaste tre åren som regionchef
för Australien och Nya Zeeland. Tidigare har Henrik haft ledande positioner inom bolaget såsom marknadschef för Asien och global affärsområdeschef för implantatsystemen. Henrik var ansvarig för lanseringen av det unika tandimplantatet NobelActive® som skördat stora framgångar över hela världen. Med ett förflutet inom Volvo Cars med flera olika globala och internationella roller har han en gedigen bakgrund inom sälj- och marknadsområdet.

I sin nya roll kommer Henrik att ansvara för försäljning och marknadsföring i de nordiska länderna.

– Jag ser verkligen fram emot att flytta hem till Sverige och den nordiska organisationen.
Under min tid utomlands har jag fått uppleva vilken stark rotad samhörighet det finns mellan tandläkare & tandtekniker runt om i världen och det som påbörjades här på hemmaplan för lite mer än 50 år sedan. Det var då Professor Per-Ingvar Brånemarks banbrytande forskning ledde till en introduktion av tandimplantat som behandlingsmetod. En behandling som radikalt förbättrat livskvaliteten för tandlösa patienter berättar Henrik Nedoh, ny Nordenchef

– Min ambition är att tillsammans med det nordiska teamet fortsätta att jobba i nära samarbete med våra kunder och erbjuda utvecklingsmöjligheter som leder till att patienterna får tillgång till bästa tänkbara terapi. Jag vill ge våra kunder och deras patienter mer än bara produkter som är framtagna för att förbättra deras livskvalitet genom att ständigt förbättra patientvården, utbildningsmöjligheterna för hela tandläkarteamet, skapa nätverk som grundar sig på ett utbyte av kunskap och idéer som främjar nya behandlingsmetoder. En annan högt prioriterad fråga är att arbeta ännu närmre de nordiska universiteten med forskning och utbildning fortsätter Henrik.

– Utvecklingen på den nordiska marknaden ser jag positivt på de kommande åren. Jag vill tacka Thomas Andersson och den nordiska organisationen för de förbättringar och de initiativ som redan har genomförts ut mot våra kunder avslutar Henrik.

Thomas Andersson som temporärt upprätthållit positionen som Nordenchef återgår nu till sitt
ursprungliga uppdrag att på konsultbasis stödja den nordiska organisationen.

• nordenchef
  • ny