Till minne av Nadine Gordimer

MER PÅ STAN/FÖREDRAG
Till minne av Nadine Gordimer
Måndag den 3 november kl 18
En kväll till minne av 1991 års litteraturpristagare Nadine Gordimer, som bland annat skildrat olika aspekter av livet under apartheid och hur raslagarna påverkade och förändrade den enskildes liv. Föredrag med Per Wästberg, Svenska Akademien och Elisabeth Hjort, författare och litteraturkritiker. Recitation med Ingalill Rydberg, skådespelerska
Plats: Börssalen, Svenska Akademien, Källargränd 4, Gamla stan
Fri entré, biljetter bokas i förväg på: bokning@nobelmuseum.se

• svenska akademien
  • littertur
  • nobelpriset
  • nobelpristagare
  • nobelmuseet
  • gamla stan
  • litteraturpris

Om Nobelmuseet AB

På Nobelmuseet presenteras Nobelpristagarna och deras insatser, men även själva priset och Alfred Nobels arbete. Museets uppdrag är att vara framåtblickande, att fånga upp Nobelpristagarnas fortsatta arbete och den samtida forskningen inom Nobelprisrelaterade ämnesområden. Nobelmuseet är beläget i Börshuset i Gamla stan, Stockholm.

Besök gärna: http://www.nobelmuseum.se, @NobelMuseum på Twitter, www.facebook.com/NobelMuseum, www.youtube.com/NobelMuseum.

Nobelmuseet®, Nobelpriset® och Nobelmedaljen är varumärken som tillhör Nobelstiftelsen.

Friskrivning: Nobelmuseet AB är varken direkt eller indirekt engagerat i nomineringen eller valet av Nobelpristagare. Dessa förfaranden är strängt konfidentiella och regleras av de institutioner som delar ut Nobelpriset.

Helena Wallemo

Presskontakt Press- och marknadsansvarig 0704944009