Ladda mobilen på bussen!

Nu kommer de första bussarna i Uppland med uttag för att ladda mobilen.

Förra året fick några av bussarna i Uppland gratis uppkoppling, vilket varit mycket uppskattat av många resenärer. Nu kommer de första bussarna med USB-uttag som gör att du kan ladda mobilen eller läsplattan ombord på bussen. Det är sex nya regionbussar, märkta med en dekal med en laddningssymbol, som utrustats med USB-uttagen till att börja med. Bussarna kommer att vara stationerade i Enköping och utgå därifrån.

- Vi ser ett ökat resande och de flesta av våra resenärer är arbetspendlare. Många väljer att ta bussen eftersom man vill kunna utnyttja restiden och jobba samtidigt som man tar sig till och från arbetet eller skolan, säger Stina Andersson, marknadsansvarig på Nobina.

De som inte väljer att arbeta använder oftast bussresan till en stund för avkoppling och vill då kunna lyssna på radio, spela spel eller bara surfa.

- Att kunna ladda mobilen har varit efterfrågat av våra resenärer och vi är väldigt glada att kunna börja erbjuda den tjänsten, säger Stina Andersson

Det finns två USB-uttag vid varje sätespar, uttagen sitter i taket för att båda personerna lätt ska kunna komma åt funktionen.

För mer information kontakta:
Stina Andersson, marknadsansvarig Nobina Uppland
stina.andersson@nobina.se

Trafikområde Uppland, med verksamhet bl.a. på orterna Östhammar/Öregrund, Heby, Skutskär och Österbybruk är ett av Nobinas 17 trafikområden i Sverige. Med drygt 600 anställda och 170 bussar ansvarar vi för att varje dag förenkla vardagsresorna för våra kunder i området. Busstrafiken drivs och utvecklas här i nära samarbete med vår uppdragsgivare kollektivtrafikförvaltningen, UL.

• uppland
  • uppsala