Västernorrland ger Nobina utökat förtroende

Den regionala kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland län ger Nobina utökat förtroende vid tilldelningen av busstrafiken längs E4 mellan Härnösand och Örnsköldsvik.

Syftet med den nu upphandlade trafiken är att erbjuda attraktiva möjligheter till arbets- och studiependling i området Kramfors, Härnösand och Örnsköldsvik. Den utökade kollektivtrafiken ger också nya möjligheter för turister att besöka området. Trafiken startar 11 december 2016 och kommer att omfatta 8 dubbelturer. Trafikavtalet sträcker sig till december 2022.

– Trafiken är viktig för den regionala utvecklingen och vi är glada över att utöka samarbetet med Nobina, säger Camilla Fahlander, Myndighetschef på Kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrlands län i ett pressmeddelande.

- Jag och mina medarbetare är stolta över den kollektivtrafik vi levererar till våra och kollektivtrafikmyndigheten i Västernorrland läns gemensamma kunder. Detta utökade förtroende är därför glädjande och bygger vidare på vårt samarbete, säger Camilla Nordlund, trafikchef, Nobina Västernorrland.