Nobina kör världsunik buss

- Våra kunder kommer att kunna se fram emot att åka en klimatsmart tyst buss. Våra förare kommer att kunna se fram emot att ny och bra arbetsmiljö. Och med tanke på att bussen utvecklats lokalt här i Umeå är vi självklart att extra stolta få förtroendet att köra den, säger Lennart Skoog, trafikchef på Nobina i Umeå.

Bussen har köpts in av Umeå kommun och kommer att trafikera sträckan mellan Umeå Airport
och Umeå central, en sträcka som redan idag körs av Nobina.

- Vi har sedan 2008 haft ett bra samarbete med Umeå kommun och Länstrafiken i Västerbotten. Nu
tar vi ytterligare ett steg i detta samarbete genom att kunna vara med i introduktionen av en världsunik buss i Sverige. Det är bra för kunderna, för Umeå och för kollektivtrafikens utveckling, säger Martin Drakenberg, affärsutvecklingschef på Nobina.

För mer information, kontakta affärsutvecklingschef, Martin Drakenberg, tel. 070-187 20 46.

• utveckling

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter ca 4,4 miljarder kronor per år.