Nobina lanserar helhetslösning för IT-tjänster på bussen

Som första och enda företag i kollektivtrafikbranschen lanserar Nobina en helhetslösning för IT-tjänster i och kring våra bussar. Lösningen heter kort och gott NME -Nobina Mobile Extension.

Vi kan genom NME erbjuda våra uppdragsgivare att enkelt abonnera på de tjänster som behövs i busstrafiken, det kan vara allt från Internet ombord, infotainment till passagerarräkning i realtid!

I linje med den nya lagstiftningen för kollektivtrafiken och i de upphandlingar som sker får trafikföretagen ett växande ansvar för både ökat resande och ökad kundnöjdhet, vilket är positivt eftersom bussbolagen närmast kunderna bäst kan påverka upplevelsen. Därför tar Nobina nu detta grepp kring all IT på bussen för att säkerställa tillförlitlighet, effektivitet och utveckling.

Ett axplock av de tjänster som erbjuds:

• Trygghetskamera Live
  • Passagerarräkning
  • Realtidssystem
  • Förarradio
  • Skärmar för trafikinformation

NME är ett helt nytt koncept där Nobina tar fullt ansvar för bussarna och upplevelsen ombord. Vi utvecklar ingen egen teknik utan använder vår kunskap om bussar och kollektivtrafik för att välja ut och integrera de bästa tekniska lösningarna, säger Daniel Mohlin, Produktchef på Nobina Sverige.

NME-tjänsterna finns bara tillgängliga till Nobinas bussar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Daniel Mohlin, Produktchef
tel: +46 8 410 654 03