Nobina stolt Pridepartner för sjätte året

Nobina är för sjätte året stolt sponsor och partner till Stockholm Pride, som i år också är EuroPride.

Under temat ”Mångfald berikar” deltar Nobina i EuroPride Park och EuroPride Parade. Nobina kör också gratis festivalbussar mellan EuroPride Park och EuroPride House – som officiell busspartner till Pride. I bussarna och i Nobinas tält uppmanas besökarna till att mötas, genom både dialog och sång.

Nobina, Nordens största kollektivtrafikbolag, tar ställning för tolerans, mångfald och öppenhet. Det gäller inte bara under EuroPride, utan under årets alla dagar – en självklarhet i kollektivtrafiken.

– Hos oss på Nobina ska varje människa kunna vara öppen med vem hen är, och välkomnas som individ – oavsett könstillhörighet, sexuell läggning, religion eller etnicitet. Mångfalden inom Nobina berikar företaget och är en av våra allra största styrkor. För oss är det en ära och samtidigt en självklarhet att vara en stolt del av Pride, säger Jan Bosaeus, vd för Nobina Sverige.

Från 1–4 augusti deltar Nobina i EuroPride Park. Där vill vi samtala med parkens besökare om hur vi kan bidra till mer öppenhet och tolerans, samtidigt som vi är en del av den stora fest som Pride är. I år finns bland annat möjlighet att sjunga karaoke i vårt tält, där besökarna också kan ladda telefonen, dricka vatten och pusta ut på vår Pusshållplats.

Sången och diskussionerna stannar inte i Nobinas tält. Även i festivalbussarna, som tar festivalbesökare mellan EuroPride Park och EuroPride House, uppmanas resenärerna till att diskutera och sjunga med varandra. Alla Pridebesökare är välkomna ombord på Nobinas kärleksfulla buss.

Nobina deltar under paraden den 4 augusti, under parollen Mångfald berikar. Räkna med att Nobina kommer att synas ordentligt med en dubbeldäckare i täten.

• bussförare

Nobina Sverige svarar för nära 30 procent av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2500 bussar och omsätter närmare 6 miljarder kronor per år.

Nobina Sverige är en del av Nobinakoncernen, Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik, med inriktning på regional kollektivtrafik i Sverige, Norge, Finland och Danmark.