Nobina vinner i Värmland

Nu är det klart att Nobina får fortsatt och utökat förtroende att köra regiontrafik i Värmland. Nobina vann samtliga 11 paket i Värmlandstrafiks upphandling av Linjetrafik. Trafikstart för det nya avtalet är december 2014.

Totalt handlar det om 160 bussar. Det nya avtalet, som omsätter ca 300 miljoner kr/år, innebär att samtliga bussar kommer vara fabriksnya från trafikstart. Ett starkt miljöfokus gör att större delen av bussarna kommer drivas på fossilfritt bränsle.

Avtalet, som sträcker sig 10 år fram i tiden med möjlighet till två års förlängning, kommer även ge Nobina en aktiv roll i att utveckla trafiken med ett resandeincitament som bonus utöver den ordinarie ersättningen.

Idag har Nobina 100 bussar och 200 medarbetare i regiontrafiken i Värmland, så denna vinst innebär en betydande ökning.

- Vi är mycket glada över att ha fått fortsatt förtroende att köra regiontrafik i Värmland och ser fram emot att fortsätta arbeta för fler och nöjdare kunder, säger Lennart Salomonsson, Nobina Sverige, Trafikchef i Värmland.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Martin Drakenberg
Affärsutvecklingschef

• värmland
  • busschaufför
  • bussförare
  • regiontrafik

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter ca 4,4 miljarder kronor per år.