Pressträff: 159 Värmlandsbussar premiärvisas

Dags för trafikstart med drygt 150 nya bussar

I december blir det trafikstart för det nya trafikavtalet i Värmland. Avtalet mellan Värmlandstrafik och Nobina innebär att vi byter ut alla våra linjebussar till nya fordon. Miljövänliga bussar i ny färg med moderna kommunikationsmöjligheter för både resenärer och förare och tillgängliga för funktionshindrade.

Om detta och berättar vi mer vid en presskonferens på onsdag.
Tid: onsdag 9 september kl 10.00.
Plats: Volvo Bussar i Säffle.
Medverkande: Lars Bull, Värmlandstrafik, Andreas Baljhagen, Volvo och Stefan Arnell, Nobina. Samt förmodligen den största samling moderna nya gula bussar ni sett på en och samma gång.

Välkomna!

• värmlandstrafik
  • värmland
  • volvo bussar
  • volvo
  • bussförare
  • busschaufför

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter över 5 miljarder kronor per år.