Vinst när skoltrafiken i Värmland tilldelats

På fredagen tilldelade Värmlandstrafik den resterande mängden av skoltrafiken. När nu tillldelning av all skoltrafik gjorts står Nobina som vinnare i 17 av totalt 26 skolsystem.

Värmlandstrafiks upphandling hade fokus på miljö, kvalitet samt att skoltrafiken ska vara en del av ett trafiklednings- och kommunikationssystem.

- Vi är glada över det förtroende som Värmlandstrafik visat oss och ser fram emot att i partnerskap med vår uppdragsgivare och berörda kommuner kunna leverera en skoltrafik med fokus på barnen och ungdomarna, säger Martin Drakenberg, affärsutvecklingschef på Nobina.

På grund av överklagan är det idag oklart när avtal kan tecknas.

För mer information, vänligen kontakta public affairs- och kommunikationschef, Maryam Yazdanfar 070-1872842.

• värmland
  • skolbuss

• Värmland

Nobina Sverige svarar för nära 30% av den linjelagda kollektivtrafiken med buss i Sverige. Vi bedriver trafik åt uppdragsgivare i hela landet, bland annat SL, Västtrafik och Skånetrafiken.Varje år görs cirka 200 miljoner resor med våra bussar. Vi är 6000 medarbetare, kör 2300 bussar och omsätter ca 4,4 miljarder kronor per år.