​Nybrogatans senaste tillskott – Giretto

​Nybrogatans senaste tillskott – Giretto

Nu öppnar Nobis pizzeria Giretto på Nybrogatan 16. På Giretto serveras utsökt pizza med kvalitetsråvaror. Utöver kvalité kan gäster förvänta sig en pizzeria med vibrerande känsla. En snabbtitt på menyn avslöjar 14 utsökta vedugnspizzor. Bland utbudet erbjuds mängder av delikatesstoppings som tryffelsalami, zucchinisalsa, rökt lax och pesto genovese.

-Vi bjuder in gäster till en livlig och smarrig pizzupplevelse, något utöver det vanliga. Jag vill skapa en familykänsla där pizzan står i fokus. Hit kommer förhoppningsvis pizzaälskare från hela världen för att samlas kring, enligt mig, det godaste vi har, pizza! Säger Gustavo Catenacci, delägare och grundare av Giretto.

Pizzautbudet är spännande där Giretto gjort sin egen tolkning på italienska klassiker. Pizzabottnarna är en blandning av italienskt mjöl i toppklass och svenskt grovmalt rågmjöl. Till degen används en gnutta jäst för att skapa en krispig botten som är den viktiga grunden till pizzan.

-Giretto är ett spännande projekt som inte liknar något annat i Stockholm. Vi tar något så klassiskt som en pizzeria och sätter vår egen prägel på det hela, framtidsplanerna är många, vi har redan planer på ett flertal restauranger under konceptet Giretto runt om i Stockholm, säger Gustavo Catenacci.