Stallmästaregården får ny VD

Stallmästaregården får ny VD

Nobis välkomnar Fredrik Malmstedt som ny VD för Stallmästaregården.
Fredrik har mångårig erfarenhet från hotell- och restaurangbranschen, däribland som krögare för restaurang 50 KVADRAT och ägare av Köttbutiken i Visby. Han har sedan tidigare varit VD för Fabriken Furillen och Nobis Gårdar som är en del av Nobis AB. Andra på meriter som Fredrik hunnit samla på sig är ett 4-årigt medverkande i kocklandslaget och ”Årets fyrfota gastronomi”- utmärkelse av White Guide.

- Visionen för Stallmästaregården är att föra historien vidare om Stockholms första värdshus men att också välkomna moderna inslag. Maten kommer sättas mer i fokus där svenska smaker och svenskt kött kommer att stå för grunden, säger Fredrik.

Ett stort engagemang för svenska råvaror har Fredrik haft sedan länge, han har samarbetat nära Svenskt kött med bland annat tillvaratagandet på fler styckdetaljer med målet om att fler vänder sig till svenska bönder för inköp av råvaror.

- Ju mer kött vi importerar ju hårdare blir konkurrensen för de svenska bönderna, säger Fredrik Malmstedt.

Stallmästaregårdens hotell och restaurang är en unik kombination av modern design och historiska inslag, och en stor tyngd läggs på det familjära.

- Genuin hemtrevnad är fortfarande ett av våra viktigaste ledord, säger Fredrik

Mer om Stallmästaregården
Stallmästaregårdens hotell och restaurang har anor från 1600-talet med underbart läge vid Brunnsviken bara ett par minuter från Stockholm city. Hotellet har 49 förstklassiga rum, värdshusets matsal rymmer 96 matgäster och i Tingshusets ståtliga lokaler kan upp till 200 personer mötas för affärer eller fest. Stallmästaregården ägs av Nobis AB, en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen. Företaget driver även andra kända varumärken såsom Operakällaren, nattklubben och eventlokalen Café Opera, designhotellen Hotel Skeppsholmen, Fabriken Furillen, Nobis Hotel och Hotel J och flera andra spännande mötesplatser.