NOCCO blir ny sponsor av Dick Axelsson

NOCCO blir ny sponsor av Dick Axelsson

Nu blir NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, ny officiell sponsor till elithockeyspelaren Dick Axelsson. Dick Axelsson är en av ishockeyns tungviktare med både VM-guld och SM-guld på meritlistan.

Under sin långa karriär har Dick Axelsson spelat både i NHL och för flera klubbar i Elitserien. Närmast spelar han för Färjestad BK. Samarbetet med Dick innebär på att NOCCO fortsätter sin satsning inom ishockey genom att lyfta ytterligare en elitspelare.

– NOCCO har varit en självklar del i min vardag både på gymmet och isen sedan dag ett. Jag älskar inte bara produkterna utan även NOCCO som varumärke och deras satsning att driva ishockeyn framåt. Att få bli en del av NOCCO-familjen känns riktigt kul och jag ser fram emot ett långsiktigt samarbete framöver, säger Dick Axelsson.

– Dick Axelsson är en stjärna både på och utanför isen med en färgstark personlighet. Genom samarbetet fördjupar vi vårt engagemang inom ishockey och tar ett steg närmre målet att vara det självklara valet för de som vill maximera sina prestationer. Dick känns som ett klockrent tillskott till NOCCO-familjen säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang i ishockey och är bland annat partner till Tre Kronor och Svenska Ishockeyförbundet och sponsrar flera elitsatsande ishockeyspelare, bland annat NHL-spelaren André Burakovsky.

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. NOCCO innehåller förutom BCAA (grenade aminosyror) grönt te-extrakt och sex olika vitaminer. Hitta din favorit här.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:Mikael Lindgren, Communications Manager, NOCCO - No Carbs Company
E-mail: mikael.lindgren@nocco.se, telefon: + 46 768 798 513

Louise Nobel, Nordic Marketing Manager NOCCO – No Carbs Company
E-mail: louise.nobel@nocco.se, telefon: + 46 73 678 96 42

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på 27 marknader.