NOCCO sponsrar alpina VM 2019 (foto: Klas Rockberg)

NOCCO ny sponsor av alpina VM 2019

Storsatsningen på skidsport fortsätter – Nu blir NOCCO sponsor till alpina VM i Åre i februari 2019 och går därmed in som sponsor till alla tävlande och funktionärer. NOCCO kommer finnas på plats under båda tävlingsveckorna med flera aktiveringar och event tillsammans med välkända ambassadörer.

– Det känns superkul att NOCCO blir sponsor till VM på hemmaplan. Alpint har varit ett viktigt fokus för oss sedan start och blir ännu viktigare i vår globala satsning av NOCCO runt om i Europa och övriga världen. Kom förbi och säg hej om du är på plats, säger Louise Nobel, Marketing Manager på NOCCO.

Sedan starten 2014 har NOCCOs engagemang inom skidsport vuxit, främst inom alpinåkning, skicross och puckel. NOCCO sponsrar bland annat alpina landslaget, skicrosslandslaget och flertalet elitsatsande åkare, däribland Helena Rapaport, Felix Monsén, Gustav Lundbäck, Mattias Hargin, Michelle Gisin, Luca de Aliprandini och Marc Rochat – samtliga kommer vara på plats under VM i Åre.

– Vi är stolta över att NOCCO valt att sponsra alpina VM i Åre 2019. Det känns helt rätt att ha dem med som selected partner och leverantör av funktionsdryck till eventet, både kopplat till NOCCOs stora engagemang inom skidsporten samt att vi ser det positivt att NOCCO tillför oss, våra volontärer och de aktiva med energi på många olika sätt, säger Niklas Carlsson, VD Åre 2019 AB

Alpina VM i Åre äger rum den 4 – 17 februari 2019. Tävlingarna kommer att följas av över 700 miljoner tv-tittare runt om i världen och upp till 120 000 åskådare väntas vara på plats i Åre.

För mer information www.are2019.com