Hedvig Wessel. Foto: NOCCO/Anton Enerlöv

NOCCO ny sponsor av Hedvig Wessel

Nu presenterar NOCCO sin senaste stjärna – Hedvig Wessel. Hedvig, som är en av Norges främsta skidatleter med meriter från OS och VM i bagaget, kommer representera NOCCO under 2017/2018 och kommande säsonger framöver.

NOCCO storsatsning på skidsport fortsätter. Tidigare i veckan presenterades friåkaren Olle Regnér som ny ambassadör. Med Hedvig Wessel ombord ställer nu NOCCO in siktet på skidsport på allvar.

– Vi är så stolta att äntligen kunna presentera ytterligare en framstående friåkare som ny ambassadör för NOCCO. Vi har följt Hedvig länge och sett hennes fantastiska utveckling. Hon är extremt driven, alltid med glimten i ögat och precis som NOCCO älskar hon utmaningar. Hon är en självklar athlete bland NOCCOs ambassadörer. Vi ser fram emot att följa och stötta hennes fortsatta framgång, säger Louise Nobel, Marketing Manager på NOCCO.

Trots hennes unga ålder är Hedvig Wessels meritlista lång. 2014 tävlade hon i vinter-OS i Sochi och tidigare i år vann hon Nordiska Mästerskapen i extremskidåkning (NM) och kom även på en femteplats i FIS Freestyle World Championships. Nu är Hedvig högaktuell med ny satsning inför årets första världscuptävling i puckel i Finska Ruka till helgen.

– Det känns fantastiskt bra att ha NOCCO som partner och jag ser fram emot många år framöver. Jag känner mig väldigt hemma med varumärket och jag tror att vi kan hitta mycket roligt tillsammans. Jag är övertygad om att NOCCO kommer att göra mig till en bättre idrottare och det är kul att vara en del av ett så grymt team, säger Hedvig Wessel.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang inom skidsport, främst inom alpinåkning, skicross och puckel. NOCCO sponsrar bland annat alpina landslaget, skicrosslandslaget och flertalet elitsatsande åkare såsom Mattias Hargin, Emil Granbom, Felix Monsén, Helena Rapaport och Walter Wallberg och senast Olle Regnér.

För mer information om Hedvig Wessel:

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. Hitta din favorit här.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Louise Nobel, Nordic Marketing Manager NOCCO – No Carbs Company
E-mail: louise.nobel@nocco.se, telefon: + 46 73 678 96 42

Mikael Lindgren, Communications Manager, NOCCO - No Carbs Company
E-mail: mikael.lindgren@nocco.se, telefon: + 46 768 798 513

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på ca 30 marknader.