NOCCO ny stolt sponsor till Walter Wallberg

NOCCO ny stolt sponsor till Walter Wallberg

NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, blir ny sponsor av den svenska puckelpiståkaren Walter Wallberg.

Walter Wallberg är en svensk 17-årig puckelpiståkare som 2016 vann Europacupen och tog ett silver under Junior VM. I år tog han som yngste någonsin en pallplats i WC, Val Saint Come, Kanada. Walters stora mål säsongen 2016/17 är VM i Sierra Nevada som inleds i mars, därefter satsar Walter mot OS i Sydkorea 2018. Genom samarbetet vill NOCCO bidra till Walter Wallbergs fortsatta framgångar i världscupstävlingarna.

-Med team NOCCOs engagemang får jag rätt stöd i min strävan i att bli bäst i världen, säger Walter Wallberg

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang i skidsport och har bland annat valt att sponsra alpina skidlandslaget, Ski Cross World Cup Idre Fjäll, samt de elitsatsande skidåkarna Mattias Hargin och Helena Rapaport.

-Vår ambition är att NOCCO ska vara en självklar funktionsdryck för framgångsrika utövare inom skidsport. Att bli sponsor till Walter Wallberg är därför en självklarhet för oss, säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO

NOCCO ser fram emot samarbetet och önskar Walter stora framgångar under kommande puckelpist VM i Sierra Nevada samt hans fortsatta satsning mot OS i Pyeongchang, Sydkorea 2018.

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck. Bland NOCCOs produkter finns NOCCO BCAA, NOCCO BCAA+, NOCCO PWO och NOCCO Focus. NOCCO BCAA (med kolsyra och utan kolsyra) innehåller förutom BCAA (3000 respektive 2500 mg), l-karnitin, grönt te med ECGG, koffein och sex olika vitaminer. Finns i smakerna: päron, persika, röda bär, citron/lime, hallon, apelsin, Tropical och den nya smaken Cassis. NOCCO BCAA+ är helt koffeinfri men innehåller dubbelt så mycket BCAA (5000 mg). Finns i smakerna: Citrus/Fläder, Jordgubb/Rabarber och Äpple. NOCCO PWO finns i smakerna Blue Raspberry och Cherry. NOCCO FOCUS, finns i smaken Cola, innehåller grönt te med l-theaninkoncentration och koffein.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Agnes Palinski, Media Relations Manager, Nocco - No Carbs Company
E-mail:agnes.palinski@nocco.se, telefon: + 46 73 988 44 68

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på 23 marknader.