NOCCO Limited Winter Edition

NOCCO släpper ny limited winter edition

NOCCO kickar igång det nya året med en ny limited winter edition, särskilt framtagen för skidsäsongen och årets stora skidfest – alpina VM i Åre 2019. Det senaste tillskottet i NOCCO-familjen har en uppfriskande smak av blåbär, innehåller 3000 mg BCAA, 180 mg koffein och är helt sockerfri.

Nytt år betyder ny limited edition från NOCCO. Denna gång med inspiration hämtad från snötäckta vinterlandskap, krispig luft och höga berg. NOCCO Blueberry är en efterlängtad nyhet som hjälper till att hålla igång träningsmotivationen och samtidigt infria nyårslöftet.

– Nu välkomnar vi årets givna vintersuccé. NOCCO Blueberry är särskilt framtagen för vinterns tuffa träningsutmaningar och med vårt stora engagemang inom alpin skidåkning är det extra kul att presentera en smak som ger en härlig vinterkänsla. Vår limiterade winter edition funkar lika bra i skidbacken som i ishallen eller som för slitiga dagar på gymmet, säger Louise Nobel, Global Brand Manager på NOCCO.

Den nya vintersmaken släpps lagom till årets stora skidfest – Alpina VM 2019 i Åre. Som selected partner av alpina VM 2019 kommer NOCCOs nya burk prydas av den officiella logotypen för mästerskapet. NOCCO är såklart på plats i Åre under hela tävlingsperioden för en rad aktiveringar tillsammans med kända ambassadörer och där alla bjuds in att smaka mästerskapets givna funktionsdryck.

– Vi åker till Åre med hela NOCCO-familjen. Det blir två magiska veckor fullspäckade med tävlingar, träningar och utmaningar tillsammans med våra ambassadörer. NOCCO Blueberry känns som det självklara valet under alpina VM i Åre och extra roligt att lansera den nya drycken i ett skidsammanhang, särskilt eftersom vårt hjärta klappar lite extra för just alpint, säger Louise Nobel.

Likt tidigare produkter i den blå serien innehåller årets limiterade nyhet BCAA, koffein, grönt te-extrakt och vitaminer. Självklart är den helt utan socker. NOCCO BCAA Blueberry kommer att finnas till försäljning i detaljhandeln, servicehandeln och utvalda gym i en begränsad upplaga.

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. NOCCO innehåller förutom BCAA (grenade aminosyror) grönt te-extrakt och sex olika vitaminer. Hitta din favorit här.

Följ NOCCOs vinteraktivering på #noccowinter i sociala medier.