NOCCO sponsor till Ski Cross World Cup Idre Fjäll

NOCCO sponsor till Ski Cross World Cup Idre Fjäll

NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, blir ny sponsor till Ski Cross World Cup Idre Fjäll 10–12 februari.

Samarbetet innebär att NOCCO blir officiell leverantör av funktionsdryck samt sponsor av världscupen i Skicross på Idre Fjäll.

- Vi är glada över att ha med NOCCO som sponsor och leverantör av funktionsdrycker till Ski Cross World Cup på Idre Fjäll! Ett tillskott som ger oss möjligheter att lyfta tävlingarna ytterligare, säger Peter Rex, försäljningschef Stiftelsen Idre Fjäll, arrangör av Ski Cross World Cup Idre Fjäll.

NOCCO har sedan tidigare ett stort engagemang i alpin skidåkning och har bland annat valt att sponsra alpina skidlandslaget samt de elitsatsande skidåkarna Mattias Hargin och Helena Rapaport.

- Ski Cross World Cup Idre Fjäll bjuder på en av världscupens mest spektakulära banor i vilken världseliten och Sveriges framgångsrika skicrosslag gör upp om världscuptiteln. Är det något vi gillar så är det tuffa utmaningar, gärna i kombination med fart och action. Att bli sponsor till Ski Cross World Cup Idre Fjäll är därför en självklarhet, säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO.

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck. Bland NOCCOs produkter finns NOCCO BCAA, NOCCO BCAA+, NOCCO PWO och NOCCO Focus. NOCCO BCAA (med kolsyra och utan kolsyra) innehåller förutom BCAA (3000 respektive 2500 mg), l-karnitin, grönt te med ECGG, koffein och sex olika vitaminer. Finns i smakerna: päron, persika, röda bär, citron/lime, hallon, apelsin, Tropical och den nya smaken Cassis. NOCCO BCAA+ är helt koffeinfri men innehåller dubbelt så mycket BCAA (5000 mg). Finns i smakerna: Citrus/Fläder, Jordgubb/Rabarber och Äpple. NOCCO PWO finns i smakerna Blue Raspberry och Cherry. NOCCO FOCUS, finns i smaken Cola, innehåller grönt te med l-theaninkoncentration och koffein.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Agnes Palinski, Media Relations Manager, NOCCO - No Carbs Company
E-mail: agnes.palinski@nocco.se, telefon: + 46 73 988 44 68

För ytterligare information vänligen kontakta:
Peter Rex, Försäljningschef Stiftelsen Idre Fjäll
E-mail: peter.rex@idrefjall.se telefon +46 70 620 25 10

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på 23 marknader.