Victor Öhling Norberg ny ambassadör för NOCCO

Victor Öhling Norberg ny ambassadör för NOCCO

Lagom till världscupen i skicross presenterar NOCCO stolt sin senaste ambassadör – Victor Öhling Norberg. Victor är en av giganterna inom skicross med både VM-guld och världscupsegrar i bagaget.

- Vi är så glada att kunna presentera en av världens främsta atleter inom skricross. Victor har en underbar personlighet, ödmjuk inställning och ett fantastiskt driv – vilket gör honom klippt och skuren som ambassadör i NOCCO-familjen. Det ska bli ett nöje att ha med honom i teamet och följa både hans och landslagets utveckling unders säsongen, säger Louise Nobel, Marketing Manager för NOCCO.

Sedan augusti i år är NOCCO huvudsponsor till svenska dam- och herrlandslaget i skicross. NOCCO har sedan tidigare valt att även sponsra alpina landslaget och andra elitsatsande skidåkare så som Mattias Hargin, Helena Rapaport, Felix Monsén och Hedvig Wessel. Med Victor Öhling Norberg ombord innebär att NOCCO fördjupar sitt engagemang inom skicross och utökar sitt skidåkarteam med ytterligare en toppatlet.

- Det känns grymt roligt och peppande att få bli en del av NOCCOs ambassadörsfamilj. Jag har sedan starten diggat NOCCO som varumärke och konsumerar dagligen produkterna under tuffa dagar på gymmet och i backen. Att NOCCO dessutom valt att gå in som huvudsponsor till hela laget ger många ringar på vattnet, säger Victor Öhling Norberg.

Victor Öhling Norbergs meritlista:

• VM-guld 2017
  • VM-brons 2015
  • Total världscupsegrare 2014
  • Totalt sju segrar i världscupen

För mer information om Victor:

NOCCO är Sveriges mest sålda BCCA-dryck och finns i flera olika funktioner och smaker. NOCCO finns med och utan koffein, med olika mängd BCAA och med och utan kolsyra. Hitta din favorit här.

För pressinformation, bilder och produktprover vänligen kontakta:Louise Nobel, Nordic Marketing Manager NOCCO – No Carbs Company

E-mail: louise.nobel@nocco.se, telefon: + 46 73 678 96 42

Mikael Lindgren, Communications Manager, NOCCO - No Carbs Company
E-mail: mikael.lindgren@nocco.se, telefon: + 46 768 798 513

NOCCO är en välsmakande funktionsdryck framtagen av det svenska hälso- och träningsinriktade företaget No Carbs Company. No Carbs Company lanserade sin första produkt i december 2014 och finns idag på 30 marknader.