Nyhet -

Ekolyxig fransk hudvårdsserie PATYKA lanserar nio helt nya produkter med förmånliga priser

Patyka som är känd som ett ledande märke inom selektiv ekologisk hudvård i sitt hemland Frankrike, lanserar nu en helt ny serie med tre produktlinjer. Patykas specialitet är att skapa effektivt, ekologiskt certifierad hudvård, med fokus på en hög andel av aktiva, dyrbara ingredienser och användarvänlighet i exklusivt designade förpackningar. Patyka var en av de första hudvårsmärken i världen att erhålla Ecocert certifiering för sina produkter.

Patyka, som har funnits sedan 2002 har varit en stor succé i Finland sedan lanseringen som skedde 2012.

Patyka har stark fokus på att utveckla förstklassiga, naturliga anti-age produkter som garanterar synliga resultat. Av denna anledning arbetar Patyka aktivt med kliniska prover, för att bevisa att produkterna ger resultat. Patyka kommer även i fortsättningen att fortsätta utveckla ekologisk hudvård i premium-klass.

Då efterfrågan efter naturliga hudvårdsprodukter hos konsumenterna fortsätter att växa, vill Patyka kunna erbjuda sina produkter till även de kunderna som letar efter förmånligare alternativ.

Patyka lanserar tre nya förmånliga produktlinjer med totalt nio helt nya produkter. De nya produkterna har enastående kvalitet- och prisförhållande som gör det enkelt för kunderna att gå över till ekologisk hudvård och även senare introducera dem till Patykas anti-aging hudvård i premiumklass.

Intressanta råvaror och funktionella produkter med en låg kostnad

Patyka håller sig fast vid sina principer av kvalité, effektivitet, etik och estetik även om prislappen i produkterna är lägre. Man har istället valt att utesluta de allra dyrbaraste och mest tekniska ingredienserna så som anti-age peptider och det mest småmolekylära hyaluronsyror. Även förpackningarna tillverkas mer kostnadseffektivt. Trots dessa faktorer så innehåller Patykas nyheter trendiga aktivämnen så som moringa, mineralrikt vatten från glaciären vid Mont Blanc, vegetabiliska ceramidkomplex, Silver Ear-svamp, bisabolol, hyaluronsyra, aktiv kol, prebioter, grön lera, salisylsyra och kisel.

HYDRA – Den återfuktande blåa linjen

HYDRA-BOOSTER SERUM 395 kr

HYDRA-SOOTHING MOISTURIZER 345 kr

INTENSIVE HYDRA-SOOTHING MOISTURIZER 345 kr

Patyka Hydra-Booster är ett fruktigt fräscht återfuktande serum som återställer hudens naturliga fuktbalans. Två ansiktskrämer, en lätt och en med fylligare konsistens, ger huden näring, vårdar och skyddar.

CLEAN – De rosa ansiktsrengöringarna

MELTING CLEANSING OIL 225 kr

DETOX CLEANSING FOAM 195 kr

SOOTHING MILKY TONER 195 kr

Melting Cleansing Oil avlägsnar all makeup, även vattenfast. Den sidenmjuka rengöringsoljan för ansiktet har en len doft av vanilj. Cleansing Oil går att använda som den är, eller som en dubbelrengöring tillsammans med Detox Cleansing Foam. Rengöringen avslutas genom att klappa in den alkoholfria lugnande och återfuktande Soothing Milky Toner med fingertopparna.

PURE- Den gröna djuprengörande linjen

MATTE PERFECTING FLUID 295 kr

DETOX CHARCOAL MASK 225 kr

ANTI-BLEMISH TONER 185 kr

Anti-Blemish Toner svalkar med pepparmynta som balanserar huden och minskar orenheterna. Den lätta ansiktskrämen Matte Perfecting Fluid för bland och fet hud innehåller tistelrot, kisel och prebiotika för att balansera och matta huden. Detox Charcoal Mask är en djuprengörande ansiktsmask som behandlar oren hud genom att avgifta huden på djupet och minska tilltäppningar. Aktiv kol absorberar överflödigt sebum och grönt te, zink och grön lera reparerar och förnyar huden.

Patyka och de förmånliga produkterna har nyligen lanserats i Sverige av Eteritique AB

Kontakt och sälj VD Michael Löfgren info@eteritique.se tel. 08 – 668 2122