Neal´s Yard Remedies lanserar en banbrytande ny produkt i Frankincense Intense™ serien

Neal´s Yard Remedies har använt Frankincense i sina produkter sedan 1983 och har från första början varit noga med att den dyrbara råvaran skördas på ett hållbart och etiskt sätt. I våra Frankincense Intense™ produkter finns det finaste, och världens första ekologiskt certifierade Frankincense från Oman.

Det senaste tillskottet i serien är den nya multiverkande Frankincense Intense™ Hand Treatment Serum – en lyxig och effektiv produkt avsedd för att vårda huden på händerna. Det sidenmjuka, underbart doftande serumet är kliniskt bevisad att öka hudens elasticitet, minska rynkor och linjer såväl som att sudda ut pigmentfläckar.

Många tar väl hand om huden i ansiktet genom att använda produkter som minskar och motverkar hudens förtidiga åldrande. Dom flesta tar inte lika väl hand om huden på händerna, trots att just händerna är mest utsatta för dagliga påfrestningar och visar tecknen av åldrande snabbare än någon annan kroppsdel. Frankincense Intense™ Hand Treatment Serum är designad att ge händerna och handryggar de mest effektiva, reparerande extra omsorg som händerna behöver för att behålla sin ungdomliga utseende.

Age- Well, Minska Stressen

Frankincense Intense™ Hand Treatment Serum kombinerar kraften av certifierade, naturliga ingredienser med senaste forskning för att leverera kliniskt bevisade resultat.

Ribose och Hyaluronsyra minskar utseendet av rynkor, reparerar och ger huden åter tillbaka sin ungdomliga fyllighet.

Extrakt från Narcissroten har vetenskapligt visad att förnya huden och öka hudens elasticitet.

Gurkmeja och Nyponfröolja tillsammans jämnar ut hudtonen och suddar ut pigmentfläckar.

Eterisk olja från Boswellia Sacra (Frankincense) lugnar och vårdar sinnen med sin underbara doft, som har genom tiderna används för avslappning.

En stunds mindfullness med Frankincense Hand Ritual

1. Ta några pumpningar av serum på handryggen, och massera in i huden

2. Massera in i händerna, med extra fokus på dina naglar och nagelband.

3. Kupa händerna framför ansiktet, och andas in den underbara doften i några djupa, långa andetag.Använd två gånger dagligen.

Resultat från kundundersökning*

90% av deltagare upplever att huden på handryggar och händerna känns mjukare

75% av deltagare upplever att hudtonen på händerna ser jämnare ut

79% av deltagare upplever att huden på handryggar känns spänstigare

*kundundersökning på 119 kvinnor, under 6 veckor.

Frankincense Intense™ Hand Treatment Serum, 50 ml pumpflaska i glas, rek pris 495 sek

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår främsta prioritet ligger i ekologiska och certifierade produkter baserade på eteriska oljor och örter som främjar utvärtes och invärtes vård och skönhet. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi erbjuder produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis inte testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren

Högalidsgatan 34, Stockholm