NYHET: THE SKIN AGENT MOVE TESTVINNARE FÖR SKYDD MOT LÅRSKAV

The Skin Agent MOVE står som testvinnare i författaren och kroppsaktivisten Linda-Marie Nilssons oberoende test av produkter för skydd mot lårskav. MOVE utmärkte sig för att hålla vad den lovar.

Med fokus på funktionell vegansk hudvård som förebygger skav- och friktionsskador har The Skin Agent sedan lanseringen 2017 blivit ett självklart val för allt fler som vill slippa skavsår. Lårskav är ett problem som det pratas allt mer om. När författaren och kroppsaktivisten Linda-Marie Nilsson i augusti 2019 gjorde ett oberoende test av produkter för skydd mot lårskav stod MOVE som en klar favorit.

The Skin Agent MOVE har sedan lanseringen 2017 fått stor uppmärksamhet av press och influencers. Bland annat fick MOVE år 2017 utmärkelsen som Bästa Skyddskräm i Yellow Mood Green Beauty Award.

Linda-Marie Nilssons test av 17 produkter för skydd mot lårskav är publicerat på Youtube den 1 augusti 2019.

The Skin Agent Sweden AB,
Anna Byström, Co-founder anna@theskinagent.com 070-310 56 02

Om The Skin Agent

Det svenska företaget The Skin Agent Sweden AB grundandes 2016 av Anna Byström och Linda Nilsson. Företagets egenutvecklade produktserie som skyddar mot skav och friktionsskador är populär både till vardags och idrottsutövande. Produkten MOVE har blivit mångas självklara val för skydd mot lårskav och företaget var drivande för att etablera ordet lårskav som 2018 blev ett av cirka trettio nya svenska ord.