REN LÄTTNAD FÖR KÄNSLIG HUD

Nu lanserar Neal´s Yard Remedies nya serien Sensitive – speciellt framtagen för känslig hud – och som består av lättabsorberade produkter som ger huden en boost av fukt och lindrar känslig och reaktiv hud.

När det kommer till känslig hud så tror vi på ”less is more” principen. Vår nya serie Sensitive är formulerad så att den låter huden andas. Lättabsorberade produkter ger huden en fuktboost och lindrar känslig och reaktiv hud. Förutom att produkterna är rena, milda och effektiva, återfuktar, och återställer de hudens balans och `plumpar´ huden så tunna linjer och rynkor suddas ut – allt för att din hud ska må och se ut som bäst. Produkterna är dermatologiskt testade, doftfria, alkoholfria och ekologiskt certifierade av Soil Association.

Sensitive Comfort + Hydrate Micellar Cleanser

Lätt som vatten på huden, Micellar Cleanser ger en riktigt fuktboost samtidigt som den rengör huden och avlägsnar all makeup, även vattenfast mascara. Hyaluronsyra ger produkten en sidenmjuk, geleig konsistens som lämnar huden fräsch, lugn och återfuktar upp till 12 timmar.

200 ml djupblå glasflaska med skruvkork. Rek. utpris 325 SEK

Sensitive Restore + Smooth Serum

Lätt, oljefritt serum, absorberas snabbt i huden för att ge omedelbar och långvarig lindring för känslig hud. Med en synergistisk blandning av sodium hyaluronate, immortelle och havsvattenextrakt, såväl som utjämnande havre-extrakt och återfuktande hyaluronsyra reduceras rodnad över tiden, tunna linjer och rynkor suddas ut och huden blir jämnare och fastare.

30 ml djupblå glasflaska med pipett. Rek. utpris 595 SEK

Sensitive Replenish + Balance Moisturiser

Snabbt absorberad créme ger lugnande komfort för känslig hud. Sodium hyaluronate `plumpar´ och återfuktar huden upp till 12 timmar, havre-extrakt jämnar ut och hudvårdande fettsyror, havreolja och immortelle ger näring. Huden får en synbart fastare och hälsosammare utseende över tiden.

50 ml djupblå glasflaska med pump. Rek. utpris 695 SEK

OM NEAL´S YARD REMEDIES SENSITIVE SERIE

Flera produkter för känslig hud är avsedda för torr hudtyp och skapar en tunn hinna på huden för att minska fuktförlust. Detta kan i sin tur låsa in värme och fukt på hudytan, som för känslig hud orsakar även värre irritation och klåda. Neal´s Yard Remedies Sensitive serie är formulerad särskild för känslig, reaktiv hud med rodnad som behöver lugnande och reparerande vård som inte täpper till utan låter huden att andas. Produkterna passar för hud som lider av tillstånd så som couperosa, rodnad, reaktivitet, rosacea, acne, utslag, excema och överkänsligheter.

Eteritique har sedan 2013 varit distributör till Neal´s Yard Remedies i Sverige. Vår prioritet är ekologiska, certifierade produkter baserade på eteriska oljor, örter och växter som främjar hälsa och skönhet både från insidan och utsidan. Vårt sortiment består av ett noggrant urval av produkter som uppnår våra höga standarder. Vi har produkter för hud- och hårvård, kosttillskott samt andra hälsoprodukter. Samtliga av våra produkter är ekologiskt certifierade av Soil Association eller Ecocert, klassas som Fair Trade, är miljömässigt hållbara och har givetvis aldrig testats på djur.

Kontaktperson: Michael Löfgren

Högalidsgatan 34, Stockholm