Noktis Sweden tar pulsen på ditt team!

Jennie Ölmerud, grundare och ägare till Noktis Sweden, jobbar med att coacha företag och dess individer så att de i högre grad kan få loss sina resurser! Med hjälp av verktyget PulsAnalys ges en direkt överblick och återkoppling kring personers föredragna arbetssätt, drivkrafter samt vilken kommunikations- och ledarstil de föredrar. PulsAnalys utgår från DISC-teorin* och används bland annat som stöd för att rekrytera rätt person till rätt plats. Verktyget är även mycket användbart inom individ-, grupp- och teamutveckling. PulsAnalys ger precis de uppgifter som behövs för att kunna coacha individer, arbetsgrupper och ledning. I kombination med att Noktis även kan mäta individers förmåga, kapacitet samt identifiera personers emotionella intelligens så blir resultaten mycket tillförlitliga. Noktis väljer idag att arbeta med PulsAnalys tack vare enkelheten, seriositeten och för att kunderna är så nöjda med dess träffsäkerhet:

-PulsAnalys presenterar en enkel och lättförståelig analys som är ett bra underlag för exempelvis medarbetarsamtal, teamutveckling eller förändringsledning, säger Jennie. Det utgör en mycket bra hjälp i att skapa förståelse för hur olika individer bäst blir coachade och i vilka sammanhang de troligen blir mest framgångsrika.

Mia Wernersson, VD, PulsAnalys AB:

-Samarbetet mellan Noktis och PulsAnalys är väldigt spännande. Jennie har med sin gedigna erfarenhet av HR-arbete mycket att tillföra inom området och är dessutom en god ambassadör för verktyget.

*DISC-teorin grundades av Dr William Moulton Marston. Forskningen kring den ursprungliga DISC-teorin finns beskriven i Marstons bok ”Emotions of normal people” (1928). Marston kom fram till att beteende som ger uttryck för våra känslor kan delas upp i fyra olika dimensioner. Uppträdandet är exempel på hur vi anser att vi beter oss i förhållande till den miljö vi är i. De fyra beteendekategorierna är Dominans, Inflytande, Stabilitet och Compliance (anpassning).

• Kontrakt, uppdrag

• ledarskap
  • coaching
  • human relations