Agneta Stake, VD, ägare och grundare av Nola Industrier AB.

Agneta Stake. Årets möbelpersonlighet

Onsdagen den den 11 januari arrangerades Möbelriksdagen 2017 i Tibro. Möbelriksdagen är en mötesplats, där bransch och offentlighet möts och kan forma en gemensam strategi för framgång”, säger Anders Wisth, vd för Interior Cluster Sweden och huvudarrangör av Möbelriksdagen.Vid den avslutande galamiddagen delades priser ut till personer och företag inom branschen. Priset som Årets Möbelpersonlighet gick till Agneta Stake, VD, ägare och grundare av Nola Industrier AB. Motiveringen löd: Med en till närmast småländsk envishet har denna person uthålligt arbetat för att förverkliga sin designvision. Att vårda ett starkt underleverantörsnätverk, med ambitionen av bibehållen inhemsk produktion, har varit en viktig uppgift för årets möbelpersonlighet. De långa affärsrelationerna har skapat trygghet och en familjär anda. En anda som årets möbelpersonlighet själv format och bidragit till.