Nola medverkar på HEMMA Gone Wild, Swedish Design Moves. Milano Design Week 2019

Nola i Milano - Swedish Design Moves

Nola medverkar i Swedish Design Moves och ställer ut på samlingsutställningen ”HEMMA Gone Wild” under Milano Design Week.

Nola deltar och ställer ut i Milano i samarbete med Swedish Design Moves 2019, under utställningen HEMMA Gone Wild. Som curator och arkitekt står Joyn Studio. Utställningen pågår den 9 - 14 april under Fuori Salone Mobile i Milano.

HEMMA Gone Wild är den officiella Sverigeutställningen under Milan Design Week, där svenska formgivare och designföretag visar upp produkter för att stärka Sverige som designland med målet att öka det internationella intresset för svensk design, mode och arkitektur. Utställningen är en fortsättning på förra årets uppmärksammade Swedish design moves Milan.

Nola deltar i utställningen med flera produkter i form av planteringskärl, amplar och kokonger av uppmärksammade formgivaren Anki Gneib. Cactis kokonger lanserades senast på Stockholm Furniture Fair. Kokongerna kan ses som skulpturala pendlande spaljéer som kan fyllas med växtlighet såsom luftplantor som varken behöver jord eller vatten, eller vara vackra bara som de är. Kokongerna kan hängas vertikalt och horisontellt samt hakas i varandra.

Bakom satsningen Swedish Design Moves står tunga aktörer som Visit Sweden, Svensk Form, Sveriges Arkitekter, TMF (Trä- och Möbelföretagen) och Swedish Fashion Council, som tillsammans driver ett fyraårigt designprogram på uppdrag av regeringen.

Milan Design Week är en av världens största mötesplatser för design. Utställningen HEMMA Gone Wild pågår den 9 - 14 april, på Via Solferino 15, Brera, Milano.

För mer info: Swedish Design Moves
Info och produktkatalog: hemmagonewild

Nola Industrier har under snart 40 år i branschen utvecklat och finslipat idéer, produkter och visioner för de urbana rummen. Vi samarbetar med Sveriges främsta formgivare och arkitekter från idé till tillverkning med hållbar produktionen uteslutande i Sverige. Nola står för kvalitet, estetik och hållbar design för rörelse och förändring i vår offentliga miljö.