Nola Inside Swedish Design ICFF i New York

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2018 09:12 CEST

Kaskad fåtölj, design Björn Dahlström för Nola

Nola kommer att medverka på möbelmässan ICFF i New York inom ramen för den svenska satsningen Inside Swedish Design 20-23 maj.

Inom ramen för det svenska samarbetet Inside Swedish Design kommer Nola att delta på möbelmässan ICFF i New York 20-23 maj. Som initiativtagare till Inside Swedish Design står Interior Cluster Sweden, TMF och Stockholm Furniture Fair. Nola kommer ställa ut i den gemensamma utställningsytan och visa upp flerfaldigt prisbelönade möbelgruppen Kaskad, i design av Björn Dahlström.

Inside Swedish Design lyfter fram ledande svensk design och sätter fokus på designbranschen, dess företag och formgivare i ett internationellt perspektiv.

Nola Industrier har under snart 40 år i branschen utvecklat och finslipat idéer, produkter och visioner för de urbana rummen. Vi samarbetar med Sveriges främsta formgivare och arkitekter från idé till tillverkning med hållbar produktionen uteslutande i Sverige. Nola står för kvalitet, estetik och hållbar design för rörelse och förändring i vår offentliga miljö.

Kommentarer (0)