Big Small Basket, design Ola Gillgren.

Nola på Swedish Design Pavilion i London

Nola ställer ut i den svenska paviljongen Swedish Design Pavilion under London Design Fair, den 20-23 september och visar upp designnyheter. Bakom satsningen står Södra Sverige Creatives och Form /Design Center Malmö.

Nola deltar i utställningen i den svenska paviljongen Swedish Design Pavilion under pågående London Design Fair och London Design Festival 20-23 september på Old Truman Brewery i London.

I den svenska paviljongen visar vi upp uppmärksammade designnyheter från 2018 som Cacti planteringskärl, design Anki Gneib och Big Small Basket, design Ola Gillgren tillsammans med stolar av andra framstående formgivare som Mattias Stenberg och Björn Dahlström.

Den svenska paviljongen är en gemensam satsning tillsammans med framstående svenska designers och företag från Södra Sverige. Bakom projektet står Södra Sverige Creatives och Form /Design Center i Malmö, som arbetar för att öka medvetenheten om södra Sverige, arkitektur och design.

Swedish Design Pavilion, London Design Fair. Hall 1 Stand 1.6. Old Truman Brewery, 26 Hanbury Street London.

Nola Industrier utvecklar idéer, produkter och visioner för de urbana rummen. Vi samarbetar med Sveriges främsta formgivare och arkitekter från idé till tillverkning med hållbar produktion uteslutande i Sverige. Nola står för kvalitet, estetik och hållbar design för rörelse och förändring i vår offentliga miljö.